Na poddionici Klopče – Donja Gračanica 16. septembra 2019. godine spojen je desni vijadukt Babina rijeka na visini od 120 metara čime je zvanično izgrađen trenutno najviši vijadukt na dionici puta kroz Bosnu i Hercegovinu.
Jedan od najzahtjevnijih građevinskih objekata na poddionici Klopče – Donja Gračanica, gradi se tehnologijom slobodne konzolne gradnje i prelazi preko doline tj. korita Babine Rijeke na maksimalnoj visini od 120 metara i to od nivoa rijeke do nivoa kolovoza. Krajnji rasponi su dužine 110 metara, a glavni raspon iznosi 165 metara. Spajanjem desnog vijadukta uspostavljena je nesmetana komunikacija kroz gradilište, tako da će doći do rasterećenja transporta materijala lokalnim cestama.
„Nalazimo se na vijaduktu Babina Rijeka koji se sastoji od dvije odvojene konstrukcije lijevog i desnog vijadukta. Danas prisustvujemo završnim radovima spajanju desnog vijadukta koji je dužine 380 metara. Spajanje desnog vijadukta omogućit će nam nesmetanu komunikaciju duž čitave trase, tako da ćemo izbjeći korištenje lokalnih puteva za obilan transport materijala koji je potreban za neometan rad na završetku radova na ovoj poddionici“, kazao je Samir Pirić, inžinjer JP Autoceste FBiH.
Dužina ove poddionice je 5,78 km. Prvu polovinu Zeničke obilaznice Klopče – Donja Gračanica pored otvorene trase u dužini od tri kilometra karakteriše i prisustvo dva vijadukta i jednog tunela, dok je za drugi dio poddionice karakteristično da uopće nema otvorene trase već je komponovana od naizmjenična tri vijadukta i dva brdska tunela.
„Trenutno na ovoj poddionici se izvode radovi na ostatku trase to su radovi na iskopu i zaštiti kosina u vidu armirano-betonskih greda. Također, se radi vještački tunel „cut&cover“ u dužini od 180 metara. Radovi na vijaduktu Pehare su došli u fazu polovine radova. Riješeni su svi problemi oko klizišta, definisana su rješenja koja će dati punu stabilnost vijaduktu. Radovi na tunelima Ričice i Pečuj su u završnoj fazi trenutno se izvode elektromašinski radovi“, izjavio je Pirić.
Izvođač radova na poddionici Klopče – Donja Gračanica je konzorcij Euro-Asfalt d.o.o. i STRABAG AG. Nadzor nad izvođenjem radova vrši konzorcij Egis International i IPSA Institut. Vrijednost investicije je 107.879.287,94 eura, a sredstva su osigurana putem međunarodnih finansijskih institucija OPEC fonda za međunarodni razvoj i Evropske banke za obnovu i razvoj. Finalni radovi na poddionici Klopče – Donja Gračanica bit će završeni na kraju građevinske sezone iduće godine.
Press služba JP Autoceste FBiH